Organizační řád České asociace Stiga Game

Tento organizační řád navazuje na stanovy České asociace Stiga Game (Asociace), upřesňuje a vymezuje některé aktivity, činnosti, regule a principy fungování Asociace. Tento řád je závazný pro všechny členy Asociace.

Článek 1 – Členství v Asociaci

Podmínky členství jsou vymezeny ve článku 2 stanov Asociace. Členem Asociace se stává každý zájemce o stolní hokej po vyplnění registračního formuláře. Jednotlivé kluby mohou za své členy odevzdat registrační formulář ve zjednodušené podobě.

Každý žadatel o vstup (respektive klub přihlašující své členy do Asociace) je povinen Asociaci sdělit vedle jména i adresu a rodné číslo. Pro urychlení komunikace je doporučené udat i mailovou adresu či telefonní číslo. Asociace veškeré tyto údaje použije v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č.101/2000Sb).

Článek 2 – Registrace klubů

Jakýkoliv klub, který je na příslušném ministerstvu České republiky registrován jako občanské sdružení a bylo mu přiděleno identifikační číslo (IČ) se může zaregistrovat také u Asociace. Registraci schvaluje výbor Asociace po předložení písemné žádosti. Žádost musí obsahovat název klubu, IČ, kontaktní údaje (adresa, mailová adresa a telefonní číslo) buď přímo na klub, nebo na minimálně jednoho člena klubu a seznam členů tohoto klubu. Členové klubu, u kterých budou uvedeny údaje požadované v článku 1 tohoto řádu, se v případě schválení žádosti automaticky stanou členy Asociace. Podmínkou pro přijetí klubu do Asociace je, aby se minimálně tři členové klubu stali, nebo již dříve byli, členy Asociace. Výbor je povinen o předložené žádosti rozhodnout v co nejkratším termínu (nejpozději do 14 dnů) a následně vyrozumět žádající klub o výsledku svého rozhodnutí. Zamítnutí žádosti musí být písemně odůvodněné.

Pro potřeby rozhodnutí o hlasovacím právu a pro účely klubových soutěží je v zájmu všech klubů, aby udržovaly seznam svých členů v aktualizované podobě. Změnu soupisky je nutno výboru ohlásit písemně uvedením jména klubu a jména hráče, který má být na soupisku doplněn, či z ní vyškrtnut. Změnu může vedle klubu ohlásit přímo hráč, kterého se změna soupisky týká. Z pohledu Asociace vzniká jednotlivým hráčům členství v daném klubu v okamžiku, kdy je výboru odevzdána aktualizovaná soupiska, nebo je ohlášena změna soupisky a toto je učiněno v souladu s přestupním řádem Asociace.

Z pohledu Asociace nemůže být žádný hráč současně veden na soupiskách dvou klubů. Pokud je hráč uveden na soupisce více občanských sdružení – klubů, pak je z pohledu Asociace veden jen na soupisce klubu, ve kterém byl v Asociaci evidován dříve. Změnu klubové příslušnosti je nutné nahlásit dle pravidel popsaných v přestupním řádu Asociace.

Článek 3 – Valná hromada Asociace

Složení a pravomoci valné hromady jsou popsány ve stanovách Asociace v článku 5. Pravidelná roční valná hromady se koná vždy po skončení turnajové sezóny. Přesný termín konání určuje výbor Asociace a to tak, aby vyhovoval přání co největšího počtu účastníků valné hromady. Všichni členové Asociace a především všechny kluby mající právo na dané valné hromadě hlasovat musí být o konání valné hromady včas (nejpozději 30 dnů před konáním) informovány a to takovým způsobem, aby nevznikly pochyby o jejich informovanosti. Oznámení o konání musí být navíc zveřejněno na internetových stránkách Asociace. Společně s termínem a místem konání musí být uveřejněn i program valné hromady. O zařazení dalšího bodu na program valné hromady může výbor Asociace zažádat kterýkoliv člen Asociace nejpozději sedm dnů před konáním valné hromady. V pozdějším termínu a na samotné valné hromadě lze program změnit pouze pokud s touto změnou souhlasí většina přítomných klubů majících právo hlasovat.

Na valné hromadě může být každý klub zastupován kterýmkoliv svým členem, jehož jméno bylo ještě před konáním valné hromady klubem zařazeno na soupisku vedenou u Asociace. V případě pochybností a sporu o zástupci některého klubu v průběhu valné hromady, je z pohledu Asociace brán za zástupce takový člen klubu, jehož jméno je uvedeno výše na dříve odevzdané soupisce klubu.

Kluby mající právo hlasovat jsou si rovny, každý disponuje právě jedním hlasem.

Na valné hromadě není dovoleno zastupování klubů s použitím plné moci. Zástupce klubu musí být na valné hromadě vždy osobně přítomen. Výjimkou je takové zastupování, kdy klub doručí předsedovi výboru (nebo jeho zástupci) dokument podepsaný jednatelem klubu. V takovém dokumentu klub uvede jasně formulované odpovědi na otázky, u kterých je předem známo, že se o nich bude na valné hromadě hlasovat. Pak je klub zastupován předsedou výboru, nebo jeho zástupcem, a to jen při hlasování o otázkách, na které jsou v zaslaném dokumentu k dispozici od zastupovaného klubu jasné odpovědi. Předseda výboru (nebo jeho zástupce) může tímto způsobem zastupovat i více klubů najednou. Dokument od zastupovaného klubu musí být k dispozici k nahlédnutí pro všechny účastníky valné hromady. Popsané zastupování nelze použít u tajného hlasování.

Valnou hromadu může řídit kterýkoliv člen výboru. Aby byla pravidelná roční valná hromada usnášeníschopná, musí se jí zúčastnit alespoň jedna třetina z celkového počtu klubů majících právo hlasovat. Na mimořádné valné hromadě je usnášeníschopnost podmíněna účastí alespoň poloviny z celkového počtu klubů s hlasovacím právem. Všechna usnesení (s výjimkou zvláštních případů u kterých je nutné na výjimku upozornit ještě před zahájením projednávání) mohou být valnou hromadou přijata pouhou většinou přítomných klubů disponujících hlasovacím právem.

Valná hromada se může ve výjimečných případech konat i prostřednictvím internetu. S tímto způsobem ale musí souhlasit nejméně tři čtvrtiny klubů s hlasovacím právem. Na internetu lze i hlasovat, ale pouze o běžných záležitostech Asociace. Přes internet není možné volit funkcionáře Asociace či měnit právní statut Asociace. S podmínkami a způsobem řízení internetové valné hromady a internetového hlasování musí být před každou takovouto valnou hromadou seznámeny všechny kluby s hlasovacím právem a to ještě před vyslovením souhlasu s konáním valné hromady na internetu. Účast musí být umožněna i ostatním členům Asociace, podmínky účasti musí být uveřejněny na internetových stránkách Asociace.

Z konání valné hromady musí být pořízen zápis, který musí být v elektronické (ve výjimečném případě v tištěné) podobě zaslán všem klubům registrovaným v Asociaci nejpozději do tří týdnů od konání valné hromady. Zápis musí být navíc zveřejněn na internetových stránkách Asociace.

Článek 4 – Výbor Asociace

Výbor Asociace je popsán v článku 6 stanov Asociace. Způsob volby členů výboru je uveden ve volebním řádu Asociace.

Členové výboru si mezi sebou rozdělí jednotlivé povinnosti a toto rozdělení veřejně oznámí. Při hlasování ve výboru má každý jeho člen jeden hlas.

Členové výboru mají povinnost informovat členskou základnu Asociace o všech svých rozhodnutích a krocích. Hospodář je povinen minimálně jednou ročně připravit zprávu o hospodaření Asociace, kterou následně předloží valné hromadě.

Článek 5 – Komise Výboru

Výbor Asociace může v opodstatněných případech vytvořit komisi pověřenou jasně daným úkolem. Záměr zřídit komisi musí být oznámen členské základně a musí být zveřejněn termín, do kdy se mají hlásit zájemci o místo v komisi. Členové výboru následně rozhodnou o složení komise a to především s ohledem na názorovou vyváženost.

Komise odpovídá výboru Asociace, ten ji ustavuje, kontroluje a rozpouští. Členové komise musí o své činnosti vytvořit zápis, který předloží výboru.

Článek 6 – Revizoři Asociace

Pozice revizorů Asociace je popsána v článku 7 stanov Asociace. Způsob volby revizorů je uveden ve volebním řádu Asociace.

Revizoři mají za úkol kontrolovat finanční a majetkové hospodaření Asociace. Výsledek práce revizorů je předkládán valné hromadě minimálně jedenkrát ročně a to zpravidla na pravidelné roční valné hromadě konané po skončení turnajové sezóny. Revizoři mají právo požádat hospodáře Asociace o předložení všech dokumentů nutných k provedení kontroly hospodaření. Hospodář je povinen tyto dokumenty v dostatečném předstihu před konáním valné hromady zaslat revizorům. Revizoři jsou povinni o výsledku kontroly informovat valnou hromadu a sepsat o kontrole zápis.

Povinností revizorů je kontrola zprávy hospodáře o hospodaření Asociace a to nejen její věcná správnost, ale i to, zda hospodaření Asociace bylo hospodárné a v souladu s dobrými mravy. Revizoři na valné hromadě přednesou (v případě osobní nepřítomnosti pověří přednesením některého člena Asociace - s výjimkou členů výboru) zprávu o výsledku své kontroly. Revizoři jsou povinni o své činnosti sepsat zápis.

Článek 7 – Soutěže pořádané Asociací

Asociace každoročně pořádá sérii (zpravidla deseti) turnajů nazvanou Český pohár (ČP). Vyvrcholením každé sezóny je mistrovství republiky (MR), na které se hráči nominují na základě svých výsledků na turnajích ČP. Vedle těchto turnajů může Asociace rozhodnout o pořádání dalších speciálních turnajů – například pro nováčky apod. Hrací a bodovací systémy jednotlivých turnajů, stejně tak způsob nominace na MR jsou popsány v soutěžním a klasifikačním řádu. Organizační pokyny platné pro účastníky a pořadatele turnajů jsou uvedeny v turnajovém pořádku. Na všech soutěžích pořádaných Asociací se hraje dle platných pravidel stolního hokeje.

Termínovou listinu sestavuje výbor Asociace v dostatečném předstihu před zahájením každé sezóny. Změny termínů a místa konání jednotlivých turnajů jsou možné pouze ve výjimečných případech na základě opodstatněné žádosti. Taková žádost musí být organizátory turnaje oznámena výboru Asociace neprodleně po zjištění potřeby provedení změny u turnaje.

Termínová listina a její případné změny jsou zasílány v elektronické (výjimečně v tištěné) podobě na adresy jednotlivých klubů registrovaných u Asociace a členů, kteří o zaslání požádali. Termínová listina také musí být uveřejněna na internetových stránkách Asociace.

Jednotlivé turnaje ČP jsou jednodenní a konají se vždy v sobotu. Mistrovství republiky je dvoudenním (sobota a neděle) turnajem a vedle kategorie jednotlivců se v jeho rámci uskuteční i soutěže žen, juniorů, veteránů a družstev.

O místech konání turnajů ČP a MR rozhoduje výbor Asociace především s ohledem na předchozí zkušenosti s daným místem konání a také na odhadovaný počet domácích účastníků turnaje. Pořadatelem turnaje se může stát každý člen Asociace, který je (za pomoci sponzorů) schopen pokrýt náklady na organizaci takového turnaje. Turnaj případně může pořádat pouze samotná Asociace – organizaci má v tomto případě na starosti výbor. Asociace má právo zrušit turnaj ČP nebo MR v případě, kdy by nebyla zajištěna regulérnost soutěže a to nejenom z důvodů technických, ale i administrativních, případně z důvodů různých epidemií či živelných katastrof.

Článek 8 – Reprezentace ČR

Reprezentace České republiky pro mezinárodní turnaje (zejména mistrovství světa a mistrovství Evropy) je sestavena na základě výsledků na turnajích pořádaných Asociací. Přesné nominační podmínky jsou popsány v soutěžním řádu Asociace. O konečné podobě nominace rozhoduje výbor Asociace, který má ve výjimečných případech právo vyřadit nominovaného hráče z reprezentace, pokud například zásadním způsobem porušil některý z předpisů Asociace.

Nominovaní hráči, kteří nemají zájem a nebo nemohou reprezentovat ČR, musí tuto skutečnost neprodleně oznámit výboru Asociace. Výbor následně rozhodne o náhradnících a okamžitě je o této skutečnosti vyrozumí.

Výbor zvolí vedoucího reprezentace a kapitány jednotlivých družstev. Vedoucí reprezentace má za úkol především organizační a administrativní věci na místě turnaje. Kapitán má za úkol věci kolem hry. Soupisky pro kategorie družstev po konzultaci vedoucího reprezentace a kapitána stanovuje kapitán jednotlivých družstev.

Reprezentovat ČR mohou pouze občané České republiky.

Článek 9 – Disciplinární přestupky

Disciplinárního přestupku se může dopustit jak jednotlivec (člen Asociace) tak klub. Přestupkem je myšleno zaviněné porušení povinností vyplývajících ze stanov a dalších vnitřních předpisů Asociace (řádů apod.), porušení zásad slušnosti a sportovního chování a jiné jednání znevažující dobré jméno Asociace. Přestupky projednává výbor Asociace. Za přestupek mohou být uloženy tyto sankce: napomenutí, důtka, zákaz činnosti, zákaz výkonu funkce. Případná náhrada vzniklé škody se nepovažuje za uložení sankce.

Přestupkem se nerozumí spor o pravidlech stolního hokeje. Ten řeší komise rozhodčích daného turnaje v souladu s postupem popsaným v turnajovém pořádku.

Disciplinární řízení musí být výborem zahájeno, pokud dostane podnět od jakéhokoliv člena Asociace nebo od některého z klubů. Výbor je povinen o svém rozhodnutí neprodleně seznámit obě strany sporu a o celém disciplinárním řízení vyhotovit zápis.

Potrestaný člen Asociace či klub se může proti sankci odvolat k valné hromadě Asociace do patnácti dnů od obdržení rozhodnutí výboru. Odvolání je adresováno výboru Asociace.  Výbor musí v neodkladných případech svolat valnou hromadu k projednání odvolání v nejbližším možném termínu. Valná hromada může na základě tří čtvrtinové většiny ze všech přítomných klubů majících právo hlasovat rozhodnout o zrušení uvalené sankce. Valná hromada může za účelem vyšetření daného přestupku ustavit disciplinární komisi.

Článek 10 – Závěr

Na tento organizační řád navazují další dokumenty Asociace. Všechny nepředvídatelné situace vzniklé například během turnajů je oprávněn řešit výbor Asociace, dle potřeby je oprávněn pozměňovat pravidla a nařízení z důvodu nemožnosti dodržet pravidla tohoto řádu a nutnosti zachovat řádný chod Asociace a soutěží pořádaných Asociací.